University of Zurich

Fighting loneliness – digital services for more entertainment

Ein Senior benutzt erstaunt eine futuristisch aussehende VR-Brille der Universität Zürich.
Ein Senior benutzt erstaunt eine futuristisch aussehende VR-Brille der Universität Zürich.
Approach

Crafft act­ively sup­ports health pro­mo­tion and pre­ven­tion in Can­ton Zurich.


To­geth­er with the In­sti­tute for Epi­demi­ology, Bio­s­tat­ist­ics and Pre­ven­tion (EBPI) and the Uni­versity of Zurich (UZH), we de­vel­op con­cepts and meas­ures which are im­ple­men­ted on be­half of the Can­ton Zurich Health De­part­ment. The cur­rent fo­cus is on seni­or cit­izens and fa­cil­it­at­ing ways to com­bat loneli­ness and grow older as health­ily and act­ively as pos­sible.

Challenge

Our user em­power­ment strategy is based on nu­mer­ous meas­ures that are con­tinu­ously im­ple­men­ted. Per­man­ent data col­lec­tion and in­ter­views with the tar­get group provide evid­ence for the suc­cess of the meas­ures and val­id­ate the in­vest­ments made.

Soon to come: a vir­tu­al tour of the Can­ton Zurich as it looked in the 1950s and 1960s, bring­ing valu­able memor­ies to life.The com­munity plat­form also en­cour­ages the ex­change of re­cipes from grandma's kit­chen and a whole lot more.

Im Zusammenhang mit dem Projekt "virtuelle Tour" durch den Kanton Zürich in den 50er und 60er Jahren der Universität Zürich.
Im Zusammenhang mit dem Projekt "virtuelle Tour" durch den Kanton Zürich in den 50er und 60er Jahren der Universität Zürich.
Eine Seniorin benutzt erstaunt eine futuristisch aussehende VR-Brille der Universität Zürich.
Eine Seniorin benutzt erstaunt eine futuristisch aussehende VR-Brille der Universität Zürich.
Result

​Thanks to an agile set-up, new fea­tures are con­tinu­ously be­ing launched and old ones im­proved. The new web plat­form ge­sund-zh.ch was launched in 2020 with con­tent geared to­wards the over 65’s, fo­cus­ing on well-be­ing, nu­tri­tion and ex­er­cise.

Smartphone-Ausschnitte von der Website der Universität Zürich.
Smartphone-Ausschnitte von der Website der Universität Zürich.
Smartphone-Ausschnitte von der Website der Universität Zürich.
Smartphone-Ausschnitte von der Website der Universität Zürich.
Zwei Senioren der Universität liegen lachend auf der Wiese.
Zwei Senioren der Universität liegen lachend auf der Wiese.
 

Uni­versity of Zurich x Crafft

Crafft star­ted out po­s­i­tion­ing Pre­ven­tion and Health Pro­mo­tion Can­ton Zurich in­de­pend­ently, bear­ing in mind its con­nec­tion to Can­ton Zurich and the Uni­versity. We reg­u­larly and on­go­ingly pro­duce print and di­git­al products.

  • UX/UI strategy ge­sund-zh.ch 2020/21

  • Brand­ing For­um BGM Zürich 2021

  • UX/UI concept for the Uni­versity of Zurich's an­nu­al re­port 2020

  • Trade fair ap­pear­ances since 2017

  • Print and on­line com­mu­nic­a­tion since 2016

  • Brand­ing Ge­sund­heits­för­der­ung since 2016

Gesund und aktiv älter werden

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